Zmiana rozmiaru czcionki

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu

TECHNIK HOTELARSTWA – NIEODZOWNY W CZASIE PODRÓŻY

TECHNIK HOTELARSTWA

Organizuje oraz wykonuje usługi hotelarskie, organizuje i oferuje usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno-sportowe; opracowuje politykę handlową, współpracuje z innymi instytucjami oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski; promuje oferowane usługi z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy, sprzedaży osobistej oraz technik z zakresu public relations.

Praca: hotele, biura turystyczne, administracja samorządowa, domy wczasowe, sanatoria, schroniska, własne przedsiębiorstwo hotelarskie.

Podczas nauki w szkole na niżej wymienionych przedmiotach uczeń nabywa umiejętność:

  • przygotowania pokoju hotelowego na przyjęcie gości,
  • przygotowywania śniadań dla osób o różnych potrzebach żywieniowych,
  • zarządzania hotelem,
  • zorganizowania różnych usług hotelowych (np. konferencji, wycieczek) z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania komputerowego,
  • biegłego komunikowania się w językach obcych.

Przedmioty w kształceniu zawodowym: 

podstawy hotelarstwa, usługi dodatkowe w hotelarstwie, rezerwacja usług w hotelarstwie, marketing w hotelarstwie, język obcy w hotelarstwie, bezpieczeństwo i higiena pracy.

Pracownie w kształceniu zawodowym:

przygotowanie i podawanie śniadań, obsługa gości w recepcji obsługa konsumenta, obsługa informatyczna w hotelarstwie, techniki pracy w hotelarstwie.

Praktyka zawodowa w klasie III i IV – 4 tygodnie w zakładzie pracy.

Kwalifikacje:

  1. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie (HGT03).
  2. Realizacja usług w recepcji (HGT06).