TECHNIK HOTELARSTWA – NIEODZOWNY W CZASIE PODRÓŻY
TECHNIK HOTELARSTWA
Organizuje oraz wykonuje usługi hotelarskie, organizuje i oferuje usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno-sportowe; opracowuje politykę handlową, współpracuje z innymi instytucjami oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski; promuje oferowane usługi z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy, sprzedaży osobistej oraz technik z zakresu public relations.
Praca: hotele, biura turystyczne, administracja samorządowa, domy wczasowe, sanatoria, schroniska, własne przedsiębiorstwo hotelarskie.
Podczas nauki w szkole na niżej wymienionych przedmiotach uczeń nabywa umiejętność:
- przygotowania pokoju hotelowego na przyjęcie gości,
- przygotowywania śniadań dla osób o różnych potrzebach żywieniowych,
- zarządzania hotelem,
- zorganizowania różnych usług hotelowych (np. konferencji, wycieczek) z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania komputerowego,
- biegłego komunikowania się w językach obcych.
Przedmioty w kształceniu zawodowym:
podstawy hotelarstwa, usługi dodatkowe w hotelarstwie, rezerwacja usług w hotelarstwie, marketing w hotelarstwie, język obcy w hotelarstwie, bezpieczeństwo i higiena pracy.
Pracownie w kształceniu zawodowym:
przygotowanie i podawanie śniadań, obsługa gości w recepcji obsługa konsumenta, obsługa informatyczna w hotelarstwie, techniki pracy w hotelarstwie.
Praktyka zawodowa w klasie III i IV – 4 tygodnie w zakładzie pracy.
Kwalifikacje:
- Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie (HGT03).
- Realizacja usług w recepcji (HGT06).