Aktualności
Uczniowie Ekonomika przygotowują się do zagranicznych praktyk
24.11.2017 w spotkaniu organizacyjno-informacyjnym wzięło udział 18 uczestników dwuletniego projektu „Mobilni i kreatywni na europejskim rynku pracy” wraz z rodzicami.
Projekt finansowany jest z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” na zasadach Programu Erasmus+.
Uczniowie są w trakcie odbywania zajęć z języka angielskiego. Przed nimi jeszcze 30 godzin języka hiszpańskiego i 10 godzin przygotowania psychologiczno-pedagogicznego. 4.05.2018 wylatują do Malagi, a następnie udadzą się do Granady, gdzie przez miesiąc będą odbywać praktykę zawodową w działach finansowo-ekonomicznych i logistycznych przedsiębiorstw.
Technicy ekonomiści i technicy logistycy będą również realizowali program kulturowy w trakcie pobytu w Hiszpanii. Zobaczą m.in. Cordobę, Sevillę, odwiedzą warowny zespół pałacowy – Alhambrę – wpisaną na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. W Granadzie zobaczą między innymi przepiękną dzielnicę Albaicin i Sacromonte, ogrody Carmen de los Martires oraz będą na pokazie tańca Flamenco.
Uczniowie po powrocie będą upowszechniać rezultaty projektu poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z uczniami nie biorącymi udziału w zagranicznej mobilności.
W ramach tego samego projektu uczniowie kształcący się w zawodach technik budownictwa i technik ochrony środowiska będą odbywać praktyki zawodowe na północy Portugalii (maj 2018) a technicy żywienia i usług gastronomicznych oraz technicy hotelarstwa na Teneryfie (październik 2018). Ponadto nauczyciele branży ekonomicznej, budowlanej i gastronomicznej odbędą szkolenie job shadowing w Hiszpanii (kwiecień 2018).
Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego, zwiększenie mobilności edukacyjnej i zawodowej uczniów oraz nauczycieli, podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia i samozatrudnienia oraz wzrost kompetencji osobistych i językowych uczestników projektu.
0 comments